Den gamla goda tiden.

Ibland kan jag känna att jag inte vill leva i den här moderna världen. Jag vill tillbaka i tiden, till 1950-talet. Jag är nog född i fel tid.


Idag,
är vi ohövliga och olagliga och tankar ner musik så fort vi vill ha det, utan att betala en krona.
Då, sparade man veckopeng för att kunna ha råd att köpa LP-skivor, och man stödde även artisten i fråga.

Idag, har alla en mobil till hands.
Då, fick du eventuellt ta dig till telefonkiosk, om det inte fanns en telefon i hemmet om du skulle ringa någonstans.

Idag, tar vi bilen så fort vi ska någonstans.
Då, tog man den gamla hederliga cykeln eller en promenad.

Idag, mejlar vi med datorn när vi vill skriva ett brev.
Då, skrev man brev och skickade på posten.

Idag, kostar det en förmögenhet att gå och fika.
Då, kändes det inte som om man blev rånad när man gick till ett fik.

Idag, är Hollywood uttjatat och bitchigt.
Då, var Hollywood glamouröst.

Idag, kommer det 10 nya filmer på en månad.
Då, kom det en ny film i månaden.

Självfallet finns det undantag med det här, men ni förstår principen?

Och idag när vi tycker om någon, så skickar vi genast sms och det känns ibland som om man gömmer sig bakom den där sablarns telefonen. Varför kan man inte tala med en person mellan fyra ögon? Är det så svårt egentligen?



Jukebox







Baddräkter



Om jag hade haft massor med pengar, så hade min garderob endast bestått utav såna här kläder!








Kommentarer
Postat av: Robin

TAck själv :) jaa klart du får ta bilderna =)

haha pigvinbilden vill jag se XD

2010-07-15 @ 16:21:36
URL: http://robinofsweden.blogg.se/
Postat av: Jesper

Jag håller verkligen inte med dig här Emma. Allting har skapats för att det finns behov av det annars hade det inte funnits, vill du inte att dessa saker ska finnas så får du föregå med gott exempel och påvisa att världen hade fel när de önskade sig mail-funktioner, sms-funktioner osv: ;D sedan är det dessutom bara din uppfattning som gör att du tycker att det är opersonligt och att man gömmer sig bakom telefonen osv. troligtvis är det inte så utan bara en social konstruktion som även fanns under 50-talet då man telefonerade. Att ses mellan 4 ögon är ju det bästa men det kan ju göra att man endast hör ifrån personen i fråga en gång i månaden eller längre vilket gör att de personer du håller kontakten med är dem som hänger utanför staketet. Sedan fyller ju telefonen en rätt bra uppgift varje gång man låser sig ute och måste ringa någon som kan komma och öppna. Sedan har du ju även depressionen, krig och ransonering på 50- talet så jag måste nog tyvärr krossa dina drömmar om att saker var bättre förr (nu blev det här en lång kommentar men det var så längesen nu så jag var tvungen :)

2010-07-24 @ 11:40:26
URL: http://theladdertoheaven.blogg.se/
Postat av: Erika - Madame Scandaleuse ♥

Då är vi två Emma! Jag är också född i fel tid! Åh, så snygga kläder! :D

2010-08-09 @ 20:36:27
URL: http://priggles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0