I´m a slave to life.

Åh, nu är man vaken igen. Jag har börjat uppskatta mornarna mer nu, eftersom jag alltid fasar för att gå och och lägga mig med det här knät. Minst tre timmar ligger jag och vrider mig varje natt för att jag har så ont och inte kan somna. Jag vet inte om jag tror på min sjukgymnast för knät har bara blivit sämre, så nästa vecka går jag till en läkare och får det fastställt vad det är, för nu är jag trött på det här. Klarar inte av att inte göra någonting utan att oroa mig. Och idag kan jag knappt gå. Fan.

Nåja. Idag är det hög tid att börja plugga till tentan på allvar. Och så har man i åtanke: "Åååh, men det är ju lördag! GUUD vad härligt det skulle vara att sjunka ner i fåtöljen och titta på en film, eller sjunka ner i badet, eller ut fotografera" (eller shoppa för den delen, men vem har råd med det liksom) Men nej, lite självvdisciplin nu.


(Det är 20 minuter senare och jag letar fortfarande efter den. Självdisciplinen, alltså)


Jaha, vad gör man en hel dag om man inte kan gå? Man får sitta och plugga, städa lite och ta nån matpaus sen. Oh just det, måste tina upp kycklingfiléerna. Ska göra Chicken Tandoori sen. Och sen kommer Jessica hit. Egentligen skulle jag ta med henne ut ikväll eftersom det är hennes sista helg här i Göteborg innan hon flyttar tillbaka till Jokkmokk. Men vaknar man och inte kan gå, så blir det nog en utmaning att ta sig upp och ner för 200 trappor, spatsera på stan bland berusade filurer samt dansa. Dessutom med alkohol i kroppen, så kanske jag inte har nåt knä kvar sen. Så jag sitter så fint här istället idag. Så kör vi en lugn eftermiddag istället.

Innan jag börjar med någonting, så tänker jag sätta mig och spela





Detta kan vara den finaste låten av Muse någonsin.

Även dessa tycker jag att ni ska ge en chans.



http://open.spotify.com/track/114rzL6VEy9bb3amPcY3tw

http://open.spotify.com/track/3Y4m9Td603gbfMB86UNafs

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner igen den där känslan. För mig blev det också värre när jag gjorde övningar jag fått från sjukgymnasten(vilket resulterade i att jag till slut sket i det och inte alls har en stark SI-led - inte att rekommendera). Så jag tror att det kan vara det!

2010-03-20 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0