Trust me when I say....

Jag får tacka Alicia som smsade mig vid 9, annars hade jag aldrig kommit upp idag! Har alldeles för mycket att göra denna tisdag.
Och just därför är det väldigt synd att frukosten går så fruktansvärt trögt idag.
Men inte ens regnet gör mig någonting idag. (Det är bara lite synd att jag varken äger paraply, gummistövlar eller regnkappa). För även om jag avskyr mikrobiologi, har ont i mitt knä och egentligen inte orkar tillaga kycklingen jag tinade upp igår kväll, så är jag ändå motiverad till att fixa allt idag. Mikrobiologitentan SKA jag fixa imorgon, knät SKA bli bättre, och tänk så gott och bra när jag har fått göra mina kycklingrätter som jag bara kan värma på när jag är hungrig och inte hinner laga någon mat exempelvis? Mitt nya motto: Vänd på allt negativt och försök hitta något positivt i det. Nu kryper den negativa delen av mig undan, för hur länge vet jag inte, men många trevliga aktiviteter står på listan nu framöver några veckor så det borde hålla i sig.
Imorgon har jag vsiserligen tentan, men förstå vad skön eftermiddagen kommer bli eftersom nästa kurs inte börjar förrän torsdag morgon? En hel eftermiddag utan ett enda måste? Det har inte hänt sen jul tror jag.
På torsdag ska jag påbörja dryckeskunskapskursen och det känns jättekul och jag är jättemotiverad! Sen ska jag träffa Alicia och luncha och sen ska jag iväg till frisören och fortsätta med mitt hår.
Veckan därpå åker jag till Småland och stannar nästan en vecka och så får jag träffa både familjen och släkten. Det blir kanon. Och kanske följer syster med ner hit efter Smålandsbesöket.

Så det kommer gå bra. Nu ska jag leta fram mina träningskläder och sticka upp på Fysiken och reparera mitt knä och skaffa biceps och triceps haha.





Om jag letar efter motivation, så slår jag alltid på den här låten, och det funakr varje gång ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0