Det haglar inte hos mig.

Men däremot hos Alicia, 2 km bort. Var väl en fin inledning på en ganska så länge ouppdaterad blogg? Tyckte jag i alla fall...

Jag har gått och blivit sjuk. Sen i lördags morse, förstås, bara för att jag kom hem till Ludvika. Kunde vara med på lite festligheter på fredagen, men sen har jag varot sängliggandes sen lördags morgon. Och fortfarande är jag inte bra. Lock för båda öronen så jag känner mig halvt döv, hosta, snuvig och feber och känner mig lite halvt borta. Men det känns att det börjar gå mot bättringsvägen.
Men imorse var det annat. Då hade jag hög feber och skulle kämpa mig bort till affären eftersom kylskåpet verkligen var jättetomt. Snurrig, helt jävla borta i huvudet och alldeles kallsvettig. Lite jobbigt var det minsan. Så jag kraschade i sängen efter att ha vart där. Nu mår jag lite bättre, efter att ha ätit rostade mackor med vinmarinerad rostbiff (mmmm!) och gurka, en kopp kaffe och en Risifrutti. (Åt även upp fyra blåbärsmuffins, som jag efteråt såg innehöll 7 olika E-ämnen. Då mådde jag inge bra längre.)

Jag har missat en del i skolan tyvärr. Kursstarten för köttkunskap hade vi i måndags och jag misstänker att jag inte kommer orka pallra mig iväg imorgon heller. Så det blir ju kul med kompletteringar, det är tamesjutton det sista jag behöver känner jag. Men vad kan jag göra liksom?

På torsdag ska jag och Alicia ha grillkväll, med grillspett och potatissallad :D och marshmallows så klart!

På fredag kommer min mamma ner hit och bor över helgen. Vi har planerat mysig middag på fredagkvällen, shoppingtur under helgen (jag behöver ett par nya skor bl.a) och bara ha en allmänt trevlig helg!

Så det blir en vecka att se framemot :) så fort jag blir frisk!

Nehej, nu ska jag passa på att städa upp lite när jag har ork!



Bild från Valborg, jag och Louise!







Haha, jag kände att det var dags nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0