Ett ögonblick av svaghet.

Är det inte rätt intressant, att vi alltid intresserar oss för det som inte är bra för oss? Alkohol, cigaretter, för mycket fet mat, för mycket godis, sova bort hela dagarna istället för att göra någonting vettigt? Jag tror jag vet varför nu. För att känna att man lever. Att vara duktig jämt, blir väldigt tråkigt i längden. Att kunna unna sig någonting "dåligt" emellanåt, tror jag är riktigt bra istället! Det är ju omöjligt att finna motivation till allt som är bra, om man inte någon gång kan få göra någonting "förbjudet".

Jag ville inleda det här blogginlägget med en fundering jag har haft länge. Och mycket av det kommer av att jag har insett att jag har för stora krav på mig själv. De kraven jag har haft på mig själv under detta halvår, har varit att sluta röka, gå ner tio kilo, äta nyttigt, ta tag i skolan och sköta den utomordentligt, träna varannan dag och hålla ordning i lägenheten, utan damm, utan disk, utan obäddad säng, utan kläder överallt.
Och helst ska allt detta ske samtidigt, på en gång. Och så har jag blivit missnöjd med mig själv för att jag inte har kunnat uppfylla alla de där kraven. Det är först nu när jag ser på alltihopa som jag inser det: det är inte möjligt för en människa att klara av allt det där på en gång. Så innan jag insåg det har jag gått runt och varit deppig. Men det är ju helt fel.
Kom ihåg det här, när du lägger upp krav för dig själv. Ta en sak i taget och var stolt, även om du bara skulle klara av någon enstakad sak!

Men just nu för min del, så är det skol-delen som inte har hållt på min kravlista. Jag är nog fortfarande inte tillbaka från påsklovet, och det är väldigt dumt. Men, jag har klarat mycket annat istället. Jag tror inte att jag kommer kunna fokusera någonting mer i vår på skolan, så därför är det bara bra att vi slutar på onsdag. Är det så att jag misslyckas med något moment, så får jag hantera det i höst. Men, jagh ar inte misslyckat med ett enda moment under hela året, så jag är ändå stolt!
Så därför ska det bli väldigt skönt att få åka hem till Ludvika på onsdag, och få skaka av mig allt. Så får jag även lite lov innan jag ska börja jobba i juli.

Detta kan bli en riktigt bra sommar!


Älska Muse. Och sångaren...*nom nom*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0