Give me something to sing about!

Jag har så många känslor på en och samma gång just nu. Omotivation, glädje, utmattning, ensamhet, inspiration, desperation, ilska, längtan, tvivel. Ibland kommer alla känslorna samtidigt, ibland kommer de en och en. Idag har jag nog lite av varje. För tillfället känner jag att känslor kommer och går, men att jag till största del är trött på dessa otroligt dumma ovanorna, som att strunta i att städa, strunta i att diska, strunta i att plugga, strunta i att äta nyttigt emellanåt osv, strunta i att sova regelbundet, strunta i att äta regelbundet. Jag orkar inte riktigt ta tag i allt. Det finns inte tillräckligt med vilja just nu att orka göra allt det där. Jag känner att jag behöver åka hem lite och koppla bort skolan, ha lite mer folk omkring mig just nu och få känna att jag inte har några måsten.
Men det dröjer två veckor till, så tills dess ska jag orka ta tag i en ostabil ekonomi, fullt ös med skolarbete och tenta.

Idag har jag tagit världens bästa promenad med världens bästa Alicia. Vi gick i 2 timmar, och tog en sväng in på Världskulturmuseumet. Det var en mycket trevlig eftermiddag, efter att ha stått och lagat mat sen imorse och ätit halvt ihjäl mig på en buffé.
Imorgon bitti ska jag ta mig till Hjamlar Brantingsplatsen så jag kan bila med Alexandra till Partille på studiebesök hos köttgrossist. Känns lagomt kul, men det kan ju inte vara värre än slakteriet liksom. Efter det ska jag och Nomie sätta oss med vårt måltidsprojekt. Så känns det bra att komma någonstans i den här asjobbiga kursen!

 

Såhär blev dagens middag!

 

 

 

Älska den där grejen med tomaterna :) det var första gången jag provade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0