Lite omotiverad just nu.

Vad jag vet, så går det inte så bra just nu. Varit jättesjuk hela förra veckan och missade hela första veckan i Köttkursen. Gått miste om obligatoriska grejer vilket inte är superbra. Kom igång i går igen, men bara för att det gick bra så vaknar jag imorse av världens kramper i magen och börjar spy. *Misstänker att jag blev matförgiftad av kycklingen jag åt igår kväll*. Så det var ju härligt. Så blir det bättre en liten stund och mellan kramperna så spriner jag runt och försöker göra mig klar inför skolan för att jag inte kan missa en obligatorisk grej till. Och ni tror att jag kom iväg? Nej, jag blev såklart liggande i sängen till klockan 12. Då var det minsann bra igen, men då var också skolan slut. Läraren tycker att jag ska hoppa av kursen och göra den vid ett senare tillfälle. Men när sjutton ska jag ha tid med det? Under höstterminen, när vi får kämpa ihjäl oss med ekonomikurserna? Skulle inte tro det. Och vad ska jag gå runt och göra i tre veckor framöver då? Glöm att jag kommer hoppa av. Nog för att det känns som om jag redan har tagit sommarlov (för jag har verkligen inte ansträngt mig det minsta seni nnan påsklovet) men jag kämpar hellre på med en massa kompletteringar dag och natt, än att hoppa av nu. Det där måste gå att ordna på något sätt.

För övrigt, så ser det ut som fan här. Det är disk överallt som jag inte har orkat ta rätt på, sängen är obäddad, det ligger grejer precis överallt, på skrivbord och golv och fåtölj och stolar, ja, allt där man kan lägga någonting. Och inte sjutton känner jag för att ställa mig och städa heller. Jag hade velat gå och träna idag, men som om det är en bra idé när jag mådde sådär imorse? Nej, jag tror att jag ska ta en promenad in till skolan senare för att hämta ut min tenta.

Hade i alla fall en jättetrevlig helg med mamma som var ner och hälsade på mig under helgen. Det har blivit shopping i stan, i Kungsbacka och i Ullared. Och ett Lisebergsbesök förstås. Alldeles utmärkt att gå dit en söndag innan högsäsong 2 timmar innan de stänger. Inga köer :) Dock, så blev jag lite överväldigad. Jag har aldrig i hela mitt liv varit höjdrädd, men i söndags kväll märkte jag att det var jag verkligen. Verkligen.

Imorgon ska vi göra ett studiebesök på ett slakteri. Känns fruktansvärt vidrigt, men det är obligatoriskt. Jag förstår inte hur det kan vara obligatoriskt, men på nåt sätt måste jag ta mig dit då. Hade en plats i en bil från början men så såg jag bilder därifrån och ångrade mig. Idag insåg jag att jag måste åka ändå, men då miste jag ju min plats i bilen. Så nu är det jag och en till som måste ta oss dit utan bil och det blir ju skoj, 180 :-. det känner jag ju verkligen att jag har råd med.
Usch, vad jag tycker allt är jobbigt nu. Jag vet att jag klagar mycket, men nu är det faktiskt lite jobbigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0