Life goes that way, I go this way.

Ibland kan man undra vad det är livet har i beredskap för en. Det dyker upp saker som man inte förväntar sig, både miserabla faktorer och lyckosamma. Är det vi själva som omedvetet väljer, eller är allt förutbestämt? Och framförallt: finns det en mening med allt som händer?
Jag borde sitta och plugga, men istället väljer jag att prokrastinera i form av att filosofera om livet. Men jag vill ju ändå inflika med att jag har bäddat halva sängen och lärt mig företagsskatt. (Pluspoäng till mig.)
Sen råkar det ju vara så att det känns ALLTID som en bra idé att sätta sig och blogga när man har mycket att göra. Den raden jag ständigt inflikar: "Nu var det längesen jag skrev någonting, så nu är det dags!" Same today!

Har jag även sagt att 2011 ska bli världens bästa år? Nå, det har börjat bra och det blir bara bättre. Nog för att jag har lite saker som hänger över mig, men när jag har tagit tag i de så kommer jag vara hur nöjd som helst sen. Har ju åtminstone skrivit klart hemtentan and thats just great. One down, three to go.

Det här året planerar jag att göra mycket roligt. Resa massor, ta hand om mig själv, umgås med folk jag tycker om, klara mina dumma tentor som hänger över mig, tjäna ihop lite pengar, åka med familjen till Sunny Beach, helst gå på Metatown, fira midsommar i Dalarna...och så mycket mer!

Och såhär vårigt är det i Göteborg:



Utdrag ur Emmas huvud idag:

"Det finns ett getingbo relativt nära mina fönster så jag kan inte ha fönstrena öppna och morgonsolen ligger på denna sida, så jag kommer troligen dö av värmeslag. Varje morgon. Hela sommaren."

"Garderobsstädning som jag har haft tid till så många gånger under två, tre veckor nu, men inte har orkat göra, känns mycket tilltalande idag bara för att jag har mycket att göra. Listerna känns lite dammiga de också."

"Bow-chicka-bow-wow...."

"Undrar om det finns någon ekonom som är lik mig som kan ta på sig en peruk och skriva tentan åt mig på måndag?"

"Om jag stirrar på sängen tillräckligt länge, så kan jag beordra den att bädda sig själv"


Utöver mina oerhört viktiga, fina tankar tänkte jag även lägga upp den här läckra videon. Gotta love it.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0