Plus & minus

Det finns positiva och negativa sidor av allt. Det är ju bara det att man aldrig ser det positiva ur någonting negativt. Som det faktum att man har tusen saker att göra, och går och blir förkyld. Men det fixar sig ju alltid! Se det som ett tillfälle att ta hand om dig själv och varva ner. Myskläder, te, varm soppa, filtar och tända ljus. Och man kan ju faktiskt göra en hel del nytta, trots att man är sjuk. Jag sitter och pluggar, och det går utmärkt. Jag tror folk borde dra på sig förkylningar lite oftare, så de kunde varva ner lite grann. Jag vill inte vara den som stressar ihjäl mig och blir gråhårig i förtid och ser ut och känner mig som tant Adga redan vid 30 års ålder. Jag tror det är dags för lite struktur och ordning, och nu är jag på god väg känner jag! Uppmaning om du känner dig stressad och nedstämd: planering, planering, planering! Planera både måsten och roliga saker.
Något som jag älskar att göra är listor. Jag gör listor över precis allt. Vad jag ska göra under dagen, vad jag ska handla, vad jag ska packa, vad jag ska fokusera på, vad jag behöver tänka extra på, vad jag ska plugga, allt! Det är kul, och det känns mycket bättre är man har en överblick över saker och ting. Oavsett om det handlar om att kartlägga ett problem, vara ekonomisk eller få sig på bättre humör.



Som säkert ingen har undgått, så har min pojkvän flyttat till Kalifornien för att läsa sitt tredje Chalmers-år där. Han är 8816 km bort, och kommer att var det i tio månader till. Hur ställer jag mig till det?
Först och främst visste vi båda om det från första början, men involverade ändå. Och det ångrar jag inte en sekund.
Långdistansförhållandets bästa vän, är lätt Skype. Det finns telefoner, det finns datorer. Trots att vi fysiskt är närmare 1000 mil bort, så är vi nästan aldrig längre än ett knapptryck bort.
Men självklart är det jobbigt varje dag. Som en våg kan det skölja över en precis när som helst under dagen och så är saknaden så stor att man inte riktigt vet vad man ska göra. Då måste man komma ihåg att det inte kommer att vara såhär för alltid. Det är bara tio månader till.
Plus att jag ska ju faktiskt åka dit om tre månader, och tre månader är ju ingenting när skolan överhopar en med så mycket.
Och framförallt, så är det en fantastisk chans för mig att få komma iväg och resa och se nya platser. Först och främst ska jag landa i San Fransisco, en stad jag alltid har velat se. Sen ska vi ju resa runt i Kalifornien och någon dag här framöver ska vi sitta och planera vart vi ska åka. Och att få fira jul och nyår där borta, känns fantastiskt spännande.
Så, jag kan faktiskt inte enbart se negativa saker i att David har flyttat iväg för en tid. Självklart är det oerhört ensamt stundvis, men det finns också så mycket saker att se framemot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0