Lite drömmande under sjukdagarna

Det är måndag, och man tycker att det borde vara trevligt med en ny start på en ny vecka. Men givetvis har förkylningen inte dragit än, och jag mår ännu sämre idag. Gick och la mig vid elva igår kväll och vaknat minst 15 gånger under natten och hostat som en dåre, varit snorig och haft hög feber. Klockan 12 går jag upp idag och känner mig inte det minsta utvilad, trots att jag har legat i sängen i 13 timmar. Men så blir man ändå lite nöjd när man drar upp persiennerna och ser att det spöregnar och inser att det är ju inte direkt en dag man missar.
Och älskling kan jag inte prata med under dagen heller. Han har tagit in på nåt litet öde motell i Bakersfield där såklart internet inte ingår. Men under kvällen (morgonen för honom) så åker han vidare till San Luis Obispo för att få tillgång till sin lägenhet som han ska bo i nu under hela studietiden. Då kommer det äntligen bli lite mer rutiner i vårt Skypeande, och det kommer inte kännas lika jobbigt längre. Det är tre veckor sen han åkte och det blir successivt bättre för varje dag, men det kommer i vågor.

Och världens bästa Alicia handlar åt mig eftermiddag, så jag inte behöver svälta när jag ligger här med den dumma febern.

Jag tänker på att jag åtminstone har lite ork att plugga, än om inte så mycket. Men en uppgift till torsdag är snart klar, men så är det det där dumma rollspelet tills på onsdag som behöver övas på. Jag gillar inte att spela teater. Särskilt inte inför folk som jag inte känner. Och så vet jag ju knappt hur det ska gå till heller. Uh. Men det är obligatoriskt, så man får väl "hoppas" på att jag är frisk tills på onsdag. Var tvungen att stanna hemma från jobbet imorgon, vilket jag inte kände att jag egentligen hade råd med. Alltid lyckas man bli sjuk när man minst har tid med det. Varför?

Och nu under min lilla sjuktid, så har jag gott om tid att fundera på vilka platser jag vill besöka i Californien när jag väl åker dit, det är ju verkligen bara 14 veckor kvar. Tiden går fort nu när skolan har kommit igång och man är uppslukad av arbete. Platser jag har kommit på att jag vill besöka (än så länge), är:



Golden Gate-bron i San Fransisco




Hollywood, Los Angeles ( Trots att jag vet att David inte är jätteförtjust i Los Angeles, så ska jag försöka tjata mig dit ;) )




Vinprovningar i Napa Valley



Shopping på Union Square, San Fransisco



Älskling tyckte att vi kanske ska fira jul i San Diego. Vi får väl se vad de har att erjuda!



Jag har för övrigt kommit på att jag gillar Foo Fighters. Särskilt den här låten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0