Positiva klubben, for real!

Idag har jag haft en SÅ bra dag! Dels så har jag börjat friskna till ordentligt, dels har jag gjort så mycket jag kan i skolarbete hittills, jag har lagt undan en massa pengar och känner att jag är på en bra väg med mitt sparkapital till resan nu. Har orkat diska upp alla skit, damma och dammsuga, gå ut med sopor sen helgen, bäddat rent, gjort storkok så jag har en massa matlådor. Och trots att jag lagt undan så mycket så har jag så mycket jag har införskaffat, och så blev det billigare än vad jag hade tänkt mig och OJ vad äckligt positiv jag är idag! Jag inser ju även att jag skrev den här första biten mest för mig själv, men ändå. Kom igen, det blir kul! (alla som har börjat ta efter med detta begrepp, räck upp en hand för jag inser att jag smittar er alla med det där!)

Trots att det är en så otroligt regning, grå dag, så kan jag inte låta bli att älska det då jag verkligen älskar hösten. Jag älskar dock inte regnet hela tiden, men jag har ingenting emot det när jag får sitta inne och titta ut. Har mysbelysning i lägenheten och rent och snyggt och då blir jag så himla lugn i mig själv. Skön musik, och inte ett måste att göra. Det är så skönt!

Och om fjorton veckor vid den här tiden så vaknar jag upp i ett hotellrum i San Fransisco med min älskling. Fjorton veckor känns inte som någon lång tid längre. Hösten kommer bara att svischa förbi. På ett sätt vill jag ju såklart att tiden ska gå jättefort just nu, men inte för fort, för då hinner jag ju inte med ett skvatt.
Det är mycket som ska åstadkommas under hösten minsann. Först ska jag göra klart den här ledarskapskursen och dessutom jobba parallellt. Sen kommer vinkurs 2 och studieresan ner till Tyskland. Sedan kommer en okänd kurs i november, och den 6 december kör ledarskap 2 igång och håller i under jul. Dels så ska jag försöka göra så mycket jag kan på ledarskap 2 kursen innan jag flyger till Kaliforninen 12 december. Samtidigt, så MÅSTE jag klara externredovinsningstentan den 9 december, som jag alltså måste läsa parallellt med den okända kursen, samtidigt som jag ska hinna packa och strukturera innan USA resan. Fullspäckat schema?! TJENA LIKSOM!
Men det finns INGENTING som säger att det här inte kommer gå. För nu jävlar, det här ska gå så himla bra.

 

Jag vill känna att jag vandrar i en tavla, nu genast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0