Några ord om pyssel och frukost.

Regn? Vilken överraskning! Men, jag har börjat inse att om man flyttar till Sveriges regnigaste stad så får man nog bita ihop. Och när man tar en skön sovmorgon och en lång, god frukost så är det inte så dumt när regnet öser ner utanför.

Så idag passar det så otroligt bra att pyssla här hemma. Tänkte baka både grahamsbröd och kanelbullar(dagen till ära). Tänkte också knåpa ihop lite till på höstmenyn här hemma. Vi har länge varit ganska nyttiga här hemma och det har vart både gott och känts bra. Så jag tänkte i fortsättningen försöka dela med mig lite av det jag lagar, om det är intressant för någon!

Och sedan jag har börjat köpa tidningen Iform, så har jag hittat massvis med bra tips kring hälsa och träning, då det är det jag numera ägnar dagarna åt. Exempelvis påmind att ägg är bra frukost, som inte bara håller en mätt länge, utan även gör att man äter mindre under dagen. Har provat detta ett tag nu och jag tycker verkligen att det fungerar. Både nyttigt och ekonomiskt. Jag är ju stormförtjust i pannkakor med massa lönnsirap, men det är ju dock ingen ultimat frukostmat. Däremot stötte jag på det här receptet som jag provat några gånger och åh, helt genialisk frukost! Har ätit rostade mackor varje morgon runt 8, och har varit hungrig redan vid elva. Nu däremot, kan jag utan problem klara mig fram till ett-tiden.

PANNKAKOR MED BÄR
4 st små

2 ägg
1 banan
Kardemumma
Kanel

Helt enkelt mosa bananen och knäck i äggen, strö över kryddorna och vid behov, använd stavmixer. Stek på medelhög värme. Klart!
(Jag har ätit de med hallon till, och så fort veckohandlingen är klar så tänker jag använda blåbär och melon också.


Kommentarer
Postat av: ★ ADARAS.se - YOUR BLOGAZINE ★

Hej! Såg att du tävlat om en kryssning i en blogg och tänkte bara tipsa att du kan tävla hos mig också för ytterligare en chans att vinna! Så var gärna med om du inte redan kommenterat min tävling! :)
http://adaras.se/2013/february/vinn-ett-lyxigt-kryssningspaket-for-tva.html#comment
Kram!

Svar: Tack, det har jag redan gjort ;) när presenteras vinnaren och hur hittar jag det?
coffeemaniac.blogg.se

2013-02-14 @ 00:27:06
URL: http://adaras.se
Postat av: ★ ADARAS.se - YOUR BLOGAZINE ★

shit vad gott det ser ut :D

Svar: Tack! Prova de, du kommer inte bli besviken!
coffeemaniac.blogg.se

2013-02-15 @ 15:00:46
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0