Puss på spöregn och köttbullar!

När jag förklarar för andra hur mycket fritid jag har som arbetslös, så säger majoriteten att jag borde vara glad och ta tillvara på ledigheten så länge den varar. Det är helt sant, men svårt. Jag inser att den dagen jag börjar jobba, så kommer jag givetvis beklaga mig över den plötsligt obefintliga fritiden. Men den dagen får gärna komma inom en snar framtid ändå.
Men, jag tycker jag är bra på att ta tillvara min tid ändå. Jag går upp innan åtta varje vardagsmorgon, äter frukost och tittar på Desperate Housewives. Sedan tar jag min dagliga runda på nätet och letar jobb och söker om det finns nåt. Sedan blir det lunch och sedan en vända till med jobbsökandet. Och sen uppskattar man så mycket att få ta en vända till gymmet, läsa en bok, ta en långpromenad, baka matbröd, se en film och träffa vänner. Och ta en till titt efter jobb of course.

Idag blev det en långpromenad ner till ICA Maxi för att utnyttja massa bonuspoängrabattcheckar på typiskt bra att ha grejer. Därefter bar det av in till stan och träffa Navva på Espresso House över en kopp kaffe. Och väl inne i stan börjar givetvis regnet att vräka ner. Men bara tanken på att kliva på en buss mitt i stan vid fyra tiden, när det spöregnar var föga frestande, så det blev en faktiskt behaglig promenad hem i ösregnet.

Och världens godaste husmanskost blev köksprojektet idag, bestående av köttbullar, gräddsås och potatis. Och lingonsylt of course.

Nu ska jag och älskling ut på kvällspromenad. <3 Har blivit en grej. En bra grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0